Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Ilse van Westendorp - 6 januari 2015 15:52

Hej igen!

Jag tänkte skriva lite om mina djur.

Jag har då höns, hundar, en kanin och hästar.

Hönsen vet jag inte hur många dom är. Vi har iallafall 5 tuppar just nu. 

Det är dock mindre bra.

Kaninen har en rolig historia bakom sig. Det började med att jag fick en kanin av min ridlärare. Hon skulle flytta och då frågade hon om jag ville ha kaninen. Svaret blev då ja. Jag visste inte hur gammal den var eller något men okej jag hade då en kanin. Dock är det inte samma kanin som vi har nu. Min förra kanin var jätte gullig och den gick lös på gården. Den stannade kvar där och kom alltid mot en när man kom ut. Då skuttade han runt något varv och ville bli klappad. En dag så var det en hund som hade rymt och kommit till våran gård medan kanin var lös. Den blev då mördatbav hunden. Jag fick en ny liten bebis kanin av hon som ägde hunden. Det är den kaninen som jag har nu. Sedan har jag 2 hundar. Dom har vi haft länge. 

Som sagt flyttade jag till Sverige när jag var 11 år. Den ena hunden har vi haft sedan jag var 6 tror jag och den andra sedan jag var 8. Det är Jackrussels. 

Sedan har jag då 3 hästar. En shettis, Sammuraj (Sammy) som är 12 år och hingst. En gammal varmblods travare, Garcon Y (Garren) som är 28 år och valack. En arab/paint DeSoto som är 16 år och valack. DeSoto rider jag mest. Jag rider mest dressyr på honom men vill gärna börja utveckla honom på hoppning. Jag rider en hopplektion varje vecka på en ridskole häst. Sammy kör jag eller ah håller på att träna upp honom. Och Garren är sällskaps häst och pensionär som bara får njuta. Jag red honom innan men slutade när han började halt mer och mer. På sommarn kan jag ta med honom på någon kort skogstur barbacka och i grimma.  

Sommaren 2013 har vi haft 3 grisar. Det var riktigt kul faktiskt.            

Presentation

Jag heter Ilse och bor i Jämtland. Jag flyttade hit 2011 från Holland. Jag föddes 1999

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards